„Cărți pentru întreaga familie”
CONTUL MEUIntră în cont
COȘUL MEU0 produse
Caută

Edituracasa.ro - Blog

Pas cu pas: Clădire scundă cu turn în acuarelă



Săptămâna trecută, în colecția Micul atelier a apărut un nou volum, cartea Clădiri în acuarelă, de Balogh István, un ghid excelent pentru cei tentați să combine desenul și arhitectura cu acuarela. Pentru a vă convinge de acest lucru, redăm, în cele ce urmează, un tutorial pas cu pas, preluat din carte.  Clădire scundă cu turn1. Schiţa micii clădiri, realizată cu creionul, reprezintă o fabrică de prelucrare a peștelui, în turnul căreia se afumă și se usucă peștele. Schiţa a fost realizată în Finlanda.2. Pe baza schiţei am construit un desen de perspectivă. Linia de orizont aflată în partea inferioară a desenului pune în evidenţă conturul clădirii și reduce dimensiunea prim-planului, care în această compoziţie are importanţă mai redusă. Sub elementul de legătură dintre clădire și turn apare fundalul. Liniile paralele se întâlnesc într-un punct pe linia de orizont. Liniile nervurilor ţiglelor se întâlnesc și ele într-un punct, deasupra punctului de fugă inferior. Am reprezentat și liniile de divizare ale pavajului din prim-plan, ca și crengile și frunzișul arborelui care pătrunde în peisaj în colţul din dreapta sus. Am lucrat cu creion de grosime 2B. La trasarea liniilor nu am apăsat creionul, pentru a le putea corecta, dacă este nevoie.3. Am aplicat fundalul, care leagă cele două elemente ale clădirii, cu o culoare obţinută din amestecarea albastrului de Paris și a albastrului ultramarin. Avem grijă să nu intrăm în contururi. Pata de culoare albastră trebuie realizată astfel încât să aibă un contur estetic. Am lăsat liber și locul frunzișului arborelui.4. Cu ocru-roșiatic am colorat acoperișul cu ţigle, iar pentru partea superioară a turnului acoperit cu lemn am ales culoarea maro-roșiatic.5. Am aplicat zonele de umbră proprie și umbră aruncată, având grijă să nu obţinem o nuanţă prea închisă pentru pata mare de umbră a pridvorului, deoarece umbra închisă aplicată pe peretele alb creează senzaţia de perete acoperit de funingine.6. Am aplicat o nuanţă deschisă pe suprafaţa acoperișului, pentru a sugera existenţa ţiglelor. Arborii din fundal i-am ilustrat cu pete de contur.7. Am colorat obloanele ferestrelor cu culoarea galbenă. La aplicarea culorii geamurilor, am avut grijă să nu folosim aceeași culoare ca în cazul fundalului, pentru a nu crea senzaţia că geamul ferestrelor lipsește.8. Pentru a îmbogăţi aspectul acoperișului, am desenat cu cretă neagră nervurile ţiglelor. Tot cu cretă am desenat trunchiul arborilor din fundal și figurile umane din depărtare, respectiv detaliile ramurilor arborelui din prim-plan.Din colecția Micul atelier vă mai recomadăm cărțile Perspectiva, Tehnici de realizare a portretului, Peisaje în acuarelă sau Pasteluri cu flori, grădini și câmpuri.




Înapoi

Newsletter